lördag 31 januari 2009

Äntligen

Äntligen är det helg. Veckorna brukar verkligen svischa förbi och eftersom jag älskar mitt jobb brukar jag aldrig längta så mycket. Nu däremot börjar jag längta redan måndag eftermiddag... Tror att jag mentalt börjar ställa in mig på att gå hem.

Sitter nu och väntar på att Peter ska vakna. Jag som är världsbäst på att sova har sedan ett par veckor lagt den lyxen på hyllan och har istället börja vakna femtielva gånger varje natt och är klarvaken tidigt. Är det inte blåsan så är det en magspark, konstig dröm eller Peter som fått för sig att vända sig om i sängen som får mig att slå upp ögonen. Läste igår om att man som gravid inte går in i djupsömn sista tiden eftersom man förbereder sig på att kunna vakna av bebisen sen. Helt sjukt vad allt är förprogrammerat i kroppen!

Inga kommentarer: