fredag 13 juli 2012

Pyssligt

Vad gör man när det är konstigt och opålitligt väder ute? Sitter inne och pysslar såklart! Liv har inte fått sitt rum ännu, det är bara en massa skrot därinne än så länge men inom kort kommer det att bli ett litet prinsessrum. Jag har svårt att tygla mig själv när det gäller det där med prinsesseriet. Men jag ser det som att om jag bara får gå all-in på det rosa och puttenuttiga nu så kanske jag tröttnar innan min dotter själv förvandlas till en prinsessbakelse. Hur som helst googlade jag fram den perfekta lampan till henne häromdagen och idag har denna tillverkats. Slutresultatet blev faktiskt över förväntan. Allt som behövdes var:
- En rislampa (min var 30 cm i diameter)
- Ett gäng servetter (mina var puderrosa från IKEA)
- Tråd
- Limpistol
Jag började med att göra servettpioner, närmare bestämt 30 st och limmande sedan på dem på lampan. Resultatet blev en fluffig lampa som ger ett alldeles lagom ljus till en kostnad av typ 50 kr.
Jag är lite sugen på att ge mig på att göra en stor vit till sovrummet också...

Pyssel pyssel

Färdig! Den är lite ljusare rosa i verkligheten


Inga kommentarer: