onsdag 4 juli 2012

Är det sommar så är det

Igår åkte jag och barnen till badet. Inte en bil så långt ögat kunde nå på parkeringen. Jag spekulerade i om denna frånvaro kunde bero på algeblomning eller nåt annat trist som jag missat men orsaken visade sig vara att badtempen låg skrämmande nära nollan. Men är det juli så ska det baskemig badas, någonstans måste man ju bara bestämma sig för att det är sommar resonerade Viggo och traskade ut. Och där blev han kvar. Hans badkrokodil kastade också av honom vid ett tillfälle så han hamnade under vattnet men det var tydligen bara roligt. Han kunde efter det äventyret berätta precis hur fiskarna pratar för det hade han minsann hört. Igår kväll vid nattningen sa han; "först sova, sen bada, sen bada med krokodilen och sen ramla i vattnet och prata med fiskar", Så det är precis vad vi ska göra nu snart, borsett från att den där undervattensleken kanske blir lite mer uppstyrd. Och vi behöver ju inte slåss om bästa strandplatsen.



2 kommentarer:

Sofie Helander sa...

Du verkar ha en jättesöt son! :)

Sandra på Ön sa...

Mysigt med en badstund, söta Viggo, men jag hade nog hållit mig på land. Men de små verkar inte ha någon känsla för vad som är kallt, för Vilja traskar också fast det absolut inte är badtemperatur :)