fredag 27 juli 2012

En liten bit av Jämtland

Jag ska sluta klaga på vädret här uppe (och undviker väderrapporterna från övriga landet). Man åker trots allt inte till Jämtland på sommaren för att fixa snyggaste brännan. Däremot vinner Jämtland stort mot Stockholm vad gäller andra saker, naturupplevelser till exempel. Jag förstår att jämtarna är stolta och patriotiska för vad vackert det är överallt och allt är så lättillgängligt! Häromdagen åkte vi bara nån mil bort från Peters föräldrar till en fäbodvall (Östnårsbuan för er som har vägarna förbi) som under somrarna säljer kolbulle (en slags fläskpannkaka som gräddas över öppen eld). Man kan också titta på djuren som delvis går fritt. När jag skulle äta hade jag en liten killing till bords. Han låg och vilade och njöt av all uppmärksamhet och kel han fick. Viggo gillade såklart både kolbullen och djuren. Vi var där med Peters bror med familj förra året men i år blev det med farmor och farfar istället. Hursomhelst tror jag att ett årligt besök där får bli en tradition.

Viggopiggo och jag med varsin kolbulle

Liv fick ingen kolbulle men var lika glad ändå

Inga kommentarer: