måndag 22 oktober 2012

Pyssel pyssel

Hemmadag för Viggo idag. Vi drog till Panduro för att införskaffa möjänger och molijoxer (som Viggos idol Mulle Meck säger) till ett rymdskeppsbygge. Som vanligt när Viggo ska ta sig an ett projekt verkade det som att han redan när jag pitchade iden hade bilden av sitt rymdskepp solklar för sig. Det var inga frågetecken i affären om vad som behövde inhandlas. Bestämda steg. Påsen fylld med flörtkulor, piprensare, paljetter och glitter i massor. 
Två timmar tog det att ställa iordning rymdskeppet. Viggo klistrade, målade och glittrade ratt, spakar och knappar. Mina kreativa ideer var dock helt bortkastade. Förslaget om att låta en rymdgubbe flytta in bemöttes av ett blankt nej och iden att klistra paljetter på vingarna tyckte Viggo var så korkad att den bara bemöttes med tystnad. Paljetter på vingarna... Jag fick en liten kaffepaus som byggingenjören avbröt efter tio minuter med en suck och "Nää mamma, nu får vi jobba färdigt". Och det var just vad vi gjorde. Nöjd Viggo. Nöjd lillasyrra också, men jag undrar om hon kommer bjuda på en glittrig bajsblöja imorgon, eller kommer kanske korven titta på mig med ett litet plastöga? Det återstår att se men det som är säkert är att det nog slunkit ner mer än mat i den magen idag.



1 kommentar:

Katarina sa...

Nämen å sötviggo! Härligt att han pysslar :)