onsdag 10 oktober 2012

Knattedans

Viggo fick pyttelite feber igår kväll så jag var i valet och kvalet om hans skulle gå på dagis eller inte idag. I och med att onsdagar betyder utedag för Viggo vågade jag inte chansa. Han får inte under några omständigheter vara krasslig i helgen för då ska vi på hus & hem-mässan. Så istället för att få massage hemma hos Sara som var den ursprungliga planen så var jag hemma och tog det lugnt med barnen. Man märker dock att han börjar bli trött på att bara hänga med mig för han suckar och rättar när det är legobyggande och kläcker ur sig "mammaaaaaaa, inte bygga så! Då blir jag suuur på dig" (känslouttryck är det nya här hemma). Därför var det uppskattat att i eftermiddags få gå på knattedansen som vi kör på onsdagar tillsammans med två av Viggos dagiskompisar. Viggo älskar både sällskapet och dansen och blir så till sig att han fnissar redan när vi sitter i ringen, innan det har börjat. Vi får se om det här är början till ett riktigt dansintresse. Oavsett om det blir dans, gymnastik, bollsport eller en kombination senare så känns det som ett riktigt bra och roligt sätt att få koll på motoriken och kroppskontrollen. Liv har fått följa med och ligga på en filt, underhållning på första parkett för henne.

Inga kommentarer: