måndag 22 oktober 2012

En vecka till...

... har gått utan att jag haft tid att skriva. Ja man kan ju ifrågasätta bloggens existensberättigande med tanke på att grejen med en blogg väl ändå är att den ska uppdateras hyfsat regelbundet. Men seglivad är den, även om jag numer mest skriver för egen del. Är väldigt värdefullt för mig att kunna gå tillbaka i tiden och se vad som hänt i barnens utveckling speciellt. Men nu när jag kämpar för att få plats med 35 timmar på ett vanligt dygn så blir dettta bortprioriterat. Så är det. Hursomhelst var det en trevlig vecka som gick. Viggo hade play date med Axel ("min Axel" som Viggo säger) i fredags. De cyklade och härjade som vanligt. Det är synd att säga att småtjejerna lekte, snarare undvek varandras närvaro så gott det gick. Men skam den som ger sig, Viggo och Axel blev ju kompisar efter ett par år av enträget ihoptussande av mig och Sara så nog ska vi lyckas med brudarna också i sinom tid.

I lördags var Viggos kompis Lilly här med sin familj på middag. Barnen hade film- och popcornmys och föräldrarna åt god middag och gott vin. Lyckat för alla parter med andra ord.

Inga kommentarer: