onsdag 11 februari 2009

Kakmonster

Blev sugen på en mazarin. Bristen på något sött hemma som kunde stilla suget, i kombination med alldeles för mycket tid att sitta och fundera på den där mazarinen, ledde till en ohållbar situation. Jag tycker själv att jag är ganska bra på att baka och beslöt mig för att baka en egen. Alla recept på nätet visade sig innehålla 400 g smör och eftersom jag försöker begränsa min viktuppgång till högst 15 kg kunde inte detta komma på fråga. Istället lät jag mitt uppenbarligen alltför goda självförtroende styra och skapade istället mitt eget mazarinrecept!
Resultatet blev en smulig kaka med formen av en skidbacke. När jag skulle försöka skyla mitt misslyckande med lite glasyr gick den inte att bre på eftersom kakan smulades sönder.

Det får bli ett äpple istället.

Inga kommentarer: