måndag 8 mars 2010

Hus-status

Huset i Solhem- sålt när vi kom dit. Utgångsbudet var 3,8 miljoner men någon hade i fredags lagt bud på 4,7 innan visning vilket säljaren hade tagit. Det är ju helt sjukt! Och så var det i stort behov av renovering dessutom.

Huset i Bromma- För litet och hemmafixar-renoverat vilket innebär dubbelt så mycket jobb som om det inte varit renoverat alls.

Huset i Täby- Helt ok. Ingen drömvilla men fräsch och jag tror jag skulle kunna trivas där. Minus för liten trädgård och tråkig utsikt men plus för mysigt och barnvänligt område i övrigt.

Vi får se om vi lägger nåt bud. Om jag känner oss rätt så kommer det sluta med att vi inte kan bestämma oss och så säljs det till någon annan. Allt går så snabbt här med budgivningar och så. Det är den största investeringen man gör i livet men ofta har man ingen chans att ens kolla in huset en gång till innan buden ska in och papper ska skrivas. Som Dennis berättade; hans firma gjorde ett jobb hemma hos en familj som trodde att de köpt ett hus på 135 kvadrat men när de flyttade in märkte de att det bara var på 78... Låter knepigt men som sagt, man hinner liksom inte kolla ordentligt.

1 kommentar:

Milos mamma sa...

Åh, lycka till med husletningen, jag vet ju som sagt precis hur jobbigt det är när man letar och letar. Om vi förlorat budgivningar brukar jag försöka tänka att det inte var meningen ändå. Som för att lindra irritationen eller nåt :)
Och hoppas naprapatbesöket hjälper. Här har du en till som knappt kan gå för att ryggen är så paj. Men har inte tagit mig för att gå till naprapaten än. Det får komma så fort jag får tid... suck. Jag tror man behöver styrketräna upp ryggen igen. Graviditeten och allt kånkande har satt sina spår. Men har man ont ska man vila och träna lätt. Kram!