onsdag 3 mars 2010

Dagens

Ambitionen idag var att ta mig ut på långpromenad men det slutade med en korare variant med mammorna och stopp vid fiket på 4H-gården en bit bort. Där har de nybakta bullar och lekhörna- perfekt kombination! Lycklig mamma. Lycklig bebis. Vi kollade också in hästarna. Skulle önska att han fick se lite fler djur än dom i pekboken. Jag själv är uppvuxen med mycket djur runomkring eftersom vi bodde på landet. En gång om året var det marknad i byn och då kom barnfamiljer långt bortifrån och kikade på djuren och de öppnade en bondgård för besök. Jag kommer ihåg att jag undrade över allt ståhej och mina föräldrar förklarade att vissa av barnen i stan kanske aldrig hade besökt en bondgård eller sett alla djuren på riktigt. Sjukt tyckte jag då. Nu är mitt eget barn ett av dem... Det vill jag ju inte, får se till att ändra på det.
Annars har dagen inte haft så mycket att erbjuda förutom att Viggo äntligen kastat in handduken och börjat äta helt okej. Underbart!

Inga kommentarer: