lördag 6 mars 2010

Fredag

Häromdagen gjorde gick jag igenom förra månadens inköp för att se vart pengarna tar vägen, typ Lyxfällan style. En skrämmande upplevelse eftersom jag då märkte att vi lägger alldeles för mycket pengar på mat. Summan hade varit rimlig om vi haft 4 hungriga tonårskillar hemma men det vet vi ju alla att så är inte fallet... Jag gjorde därför ett duktigt matschema och så åkte vi till Coop och storhandlade igår kväll. Ett tråkigt sätt att tillbringa fredag kväll? Jo det kan jag väl erkänna, men vi vägde upp det med god middag och ett glas vin efteråt. Och Viggo tyckte att det var ett jättekul äventyr att handla. Vi brukar inte ha med honom men denna gång fick han åka kundvagn. Roligast var att kasta ut varorna men att bara sitta och titta på alla grejer var också en hit.

2 kommentarer:

Sandra sa...

matlista och storhandla sparar man MASSOR på! Nu när vi har ett blöjbarn och som äterbarnmat handlar vi för ca 3500-4500 i månaden, och då försöker jag vara så ekonomisk det går med storhandlingar osv.

Dessutom är det ett tips att ha med honom hela tiden, tillslut inser han hur skoj det är att hjälpa till. Jenna ÄLSKAR att handla mat!!! :)

kram

Sandra på Ön sa...

Jag tror att det är mycket bra att göra så. Det skulle även jag behöva göra som då bara är jag (nu nästan två). Samt jag borde bli duktigare på att äta rester, men tycker att det är så gott med nylagad mat.