måndag 22 februari 2010

Frihet!

Jag och lilla V har lämnat lägenheten idag- underbart! Han är fortfarande förkyld men jag är en av de som tror att man faktiskt blir frisk av att vara ute. Däremot tog jag på honom så mycket kläder att han låg som en orörlig stubbe i vagnen eftersom det är närmare 60 minusgrader ute. Typ. Jag blev förvånad när vi hade kommit en bit eftersom det var jättebra före, plogat och inga problem alls att dra vagnen. Inga ursäkter längre alltså! När jag pratade med mamma häromdagen och hon beklagade sig över all snö i Göteborg sa jag att det bara snöat nån decimeter här. Det visar bara hur lite jag varit ute och hur begränsad sikt man har från lägenheten... Mötte Jenny i centrum och hon vet hur man muntrar upp en gräsänka- semla! Min tredje och troligtvis sista för i år. Viggo fick smaka lite grädde men spottade ut det till förmån för en tråkig majskrok, konstiga smaklökar han har den där grabben.

Ungefär en decimeter har det snöat...


Väl inpackad men ganska nöjd. Han har ju inte direkt blivit bortskämd med stimulans på sistone så han är tacksam för det lilla. Att sitta i en kokong och kika på snön till exempel.

3 kommentarer:

madeleine sa...

Åh tack så mycket va snäll du är!! Hehe gottas med Semla! Det är ju bra att han gillar krokarna istället.. Leia hon äter dock allt, men om hon får nått med frukt så blir hon tokig, undra hur hon ska bli när hon väl får socker!! Aj aj! Vart är killen då? kram från oss

Mia sa...

Fin blogg och fin kille! Jag har också en kille som heter Viggo, han är sex år. Lillebror är 6 månader. Ha det bra , kram

Jenny sa...

Madde- Peter är i Las Vegas med jobbet så nu får man som sagt prova på att vara ensamstående... Haha, du kommer nog få se en riktigt lycklig tjej sockerpremiären ;). Viggo hade jag tänkt bjuda på lite tårta när han fyller 1, det blir första gången han får smaka socker på riktigt. Men jag har en känsla av att det inte riktigt kommer att gå hem...

Mia- Välkommen hit! Ska genast kika in på din blogg och på din lilla Viggo. Kram