måndag 27 augusti 2012

Hustankar

Det var den helgen det. Fort som sjutton gick den eftersom schemat var rätt fullbokat. Efter fredagens grönbete för Peter så var det min tur på lördagen. Nadja var och hälsade på från Italien och vi och Jenny var ute och käkade på kvällen. Underbara tjejer! Söndagen var av förklarliga skäl lite segstartad men efter lite sovmorgon och en kopp kaffe så åkte vi en tur med bilen. Ja, förr i tiden fick jag och Peter lite egentid när Viggo tog en tupplur på dagen. Denna sovstund försvann med napparna så om vi vill hinna prata och umgås utan barn så packar vi in oss i bilen. Efter ca 5 minuter sover båda tills bilen stannar. Väl värda bensinpengar ibland... Söndagens biltur tog oss på husvisning faktiskt. Innan veckan är slut måste vi nämligen ta beslut om i fall vi ska köpa den tomt som vi har reserverat eller om vi ska köpa ett färdigbyggt. Jag blev lite småförälskad i ett gammalt pippilångstrumphus men fick försöka sansa mig och inse att ett gammalt hus kräver mycket tid. Tid som vi knappast kommer ha oceaner av de närmaste åren. Med andra ord lutar det starkt åt nybygge och jag blir pirrig i magen bara jag tänker på det. Igår kväll var de som eventuellt köper tomten bredvid hos oss på middag. Efter några timmar med huskataloger och utbyte av tankar och ideer känns det om möjligt ännu mer spännande och lite mer verkligt.

Inga kommentarer: