torsdag 7 maj 2009

Knubbis

Idag har jag och plutten varit hos bvc för mätning och vägning (av honom, inte mig som tur är...). Jag var lite orolig innan eftersom vi för första gången skulle ta oss dit själva utan bil. Till skillnad från andra bebisar så tycker vår inte om att åka vagn särskilt mycket vilket gör att han högt och ljudligt protesterar så fort han hamnar däri. Men idag gick det bra eftersom han sov när vi skulle gå. Hos bvc visade det sig att vår lilla knubbis fortfarande ligger över medelkurvan vad gäller vikt, han väger nu 5,4 kg till sina 55 cm.
Eftersom bvc ligger i Solna centrum tänkte jag att jag skulle hinna kolla lite affärer innan hemfärd. Jag hann in på Scorett och Nilson, åh vad mycket fina skor som har kommit! Tyvärr verkar inte min son dela mitt skointresse... Jag fick i alla fall med mig ett par skor i farten, men där krävs absolut en mer noggrann inventering vid senare tillfälle. En klänning från H&M blev det också innan vi promenerade hemåt. Härligt nog hade jag en sovande bebis i vagnen vid det laget. Kan det vara så att vi har en trendkänslig liten parvel som trivs bättre nu när vi har uppdaterat vagnen med det specialdesignade Paul Frank-kitet?

Inga kommentarer: