måndag 1 december 2008

Dålig?

Jag blir trött på alla naturligt duktiga blivande mammor som följer alla råd och aldrig skulle få för sig att glömma bort en vitamintablett och helt har tappat suget på allt som är farligt för den lille. Själv kämpar jag verkligen emot alla frestelser. Med risk för att stämpla mig själv som en alkoholist ska jag dela med mig av följande upplevelse:
Jag och Peter var och käkade i lördags. Vid bordet bredvid satt ett par och drack vin. Trånande mumlar jag nåt om hur mycket jag längtar efter ett glas rött. Peter säger då att om det inte varit av omtanke om mig så hade han nog tagit ett han också. Som den goda flickvän jag är ser jag till att Peter får sig ett glas "det är ingen fara för mig". När jag sedan får lukta på vinet börjar det svida bakom ögonlocken och jag är verkligen 5 mm från att börja gråta.
Är inte jag riktigt mamma-material som fortfarande är sugen på giftiga saker?

Tilläggas ska att jag aldrig skulle drömma om att dricka när jag är gravid!

Inga kommentarer: