onsdag 1 maj 2013

En finfin 4-åring

Tiden snabbspolas här hemma. Det känns som det var i förra veckan men nu är det ju över en månad sedan vårt hjärta fyllde 4 år. Det kan ju verkligen inte finnas mycket som är roligare än att vaka in en 4-årsdag och sedan få fira av en sån liten krumelur. Egentligen började Viggos nedräkning efter jul någongång men eskalerade i snabb takt veckorna innan. Dagen före var han så förväntansfull att han inte kunde somna. Han kom utsmygandes vid 22-tiden och frågade om det inte var morgon snart. Jag tror inte att han blev besviken på sitt firande. Under ett lyckotöcken fick han uppvaktning på sängen (vår säng eftersom han sov så oroligt och kom in på natten) till sprakande tomtebloss. Efter 5 minuters raketöppnande av paket (lego för nästan hela slanten...) följde vi hans minsta vink hela dagen. Legobygge med andra ord. Jag och Peter löste av varandra som byggsällskap men Viggo byggde lyckligt i säkert åtta timmar av födelsedagen.

Föga förvånande valde Viggo att ha kalas i Lego-tema. Ett par veckor efter födelsedagen gick det av stapeln. Det var nära att det inte blev av eftersom vi sedan påsken drogs med någon form av influensa som sedan gav båda barnen öroninflammation och mig själv en kraftig bihåleinflammation. Men med hjälp av berg med kåvepenin så repade vi oss i tid. Kalaset blev jättelyckat; härlig stämning bland härliga sockerstinna barn.

Viggo planerar redan sitt 5-årskalas vilket borde betyda att han var nöjd med utfallet av årets kalas. Själv känner jag att det är rätt skönt att det är ett år kvar. 

Tumme upp- varför kan man inte ha födelsedag varje dag?

Legokalas-inbjudan






Lego-tårta. Viggo hade sett en lego-ninjatårta i flera våningar på Youtube som han beställt. Mina försök att förklara mina begränsningar möttes bara med "Du KAN mamma, jag kan hjälpa dig". Han blev nöjd trots att hans förväntningar inte kunde infrias. Legotårta som legotårta tydligen.

För den som har dålig fantasi kan jag meddela att detta är cake-pops som ska föreställa legohuvuden. Här ser ni Peters skapelse; Lego-Elvis.

Viggo dukar inför kalaset.

Inga kommentarer: