lördag 10 oktober 2009

Recept på en bra dag

Tack vare världens finaste vän, Maria, har jag haft en underbar dag. Fick en egodag av henne i födelsedagspresent som jag har utnyttjat idag. Lämnade mina älskade hemma i förmiddags för att träffa henne i stan. Jag blev då bjuden på lunch på stället som har världens godaste skaldjurssallader för att sedan gå på centralbadet. Där tillbringade vi några timmar med att simma, bubbla och basta medan vi avhandlade både viktiga och oviktiga saker. På vägen hem fyndade vi blommor på Hötorget och hemma var jag igen sen eftermiddag fulltankad med energi. Tack Maria för en fantastisk dag!
Viggo hade klarat sig perfekt med sin pappa. Han hade lärt honom att dansa i hoppgungan så det hade varit disco i vardagsrummet halva dagen. Det är nog bra för både mig och Viggo att bryta symbiosen och lära oss vara ifrån varandra lite.
Kvällen har bjudit på film, ett glas rött och en stor påse godis och jag kommer att somna med ett leende på läpparna. Vad lycklig jag är som har en sån fin familj och fina vänner.

2 kommentarer:

Tessan sa...

Låter som en kanonhärlig dag!

Jenny sa...

Det var det verkligen! När ni kommer ner nästa gång ska du och jag köra samma schema!
Pussar