torsdag 9 oktober 2008

Ingen lyxfälla här inte...

Har funderat över varför jag kan spara så lite av lönen efter månadens slut. Peter har med bestämdhet hävdat att det endast har med mina shoppingvanor att göra vilket jag förnekat. För att bevisa motsatsen kollade jag av mitt kontoutdrag och gjorde en lista à la Lyxfällan. Det som var mycket intressant var att jag inte alls lade så mycket på shopping som Peter trodde- knappa 3000 vilket jag tycker i högsta grad är acceptabelt (plus 1700 för frisör men det räknas inte eftersom det var nödvändigt). Det som jag istället lagt alldeles för mycket pengar på var mat. Det kändes som att läsa en bulimikers dagbok när jag kollade kontoutdraget- usch! Frukost, lunch, Hemköp, Ica... Jag har därför blivit duktigare och gör min frukostsmörgås hemma numer och försöker ta med mig matlåda. Ett steg i rätt riktning mot framtida rikedom.

Inga kommentarer: